RRF-1.2.1
Garanciális és nem garanciális ügyintézés menete


1. Hibajelenség pontos megállapítása
Kérjük, hogy minden esetben vizsgálják meg, hogy a bejelenteni kívánt hiba a jótállás körébe tartozik-e. Minden olyan hiba esetén, amely a gépek telepítésével, konfigurálásával és egyéb, a garanciális ügyintézéstől független témával kapcsolatban fogalmazódnak meg, forduljanak a fenntartói kapcsolattartójukon keresztül a Klebelsberg Központ munkatársaihoz további információért.
1.1 Javasolt hibaelhárítási folyamat
- Eszköz felhasználója jelzi az intézményi rendszergazda felé a hibajelenséget.
- Rendszergazda hardver hiba diagnosztizálás esetén a hardver hibát jelzi a Fenntartója felé az eszközhöz tartozó garanciális javítási szolgáltatás igénylése érdekében.
- Rendszergazda a hardver hibával kapcsolatban telefonon egyeztetni tud a szerviz HelpDesk kollégával a diagnosztizálás folyamán (pl: hibás alkatrész behatárolása)
- A Fenntartó jóváhagyását követően az Intézmény a hardver hibához kapcsolódó bejelentését az előírt tartalommal a Kréta TESZEK rendszeren keresztül teheti meg a szállító felé.
- Az eszközt szállító cég kollégája a TESZEK rendszerbe bejelentett eset fórum moduljába ad tájékoztatást a további teendőkről.
- Az eszköz adat és profilmentését javasoljuk folyamatosan elvégezni, de legalább a meghibásodás kijavítása előtt, hogy alkatrész csere esetén adatvesztés ne fordulhasson elő.
1.2 Hibabejelentések tartalma
A pontos hibaelhárítás érdekében a Kréta TESZEK rendszerbe is kérjük ezeket az információkat felvezetni a bejelentő által:
- Intézmény és Fenntartó neve, címe, azonosítója
- Intézmény bejelentő-kontakt neve, e-mail címe, telefonszáma
- Hibás eszköz gyári száma
- Hiba pontos meghatározása, leírása. Képernyő hiba esetén fotó megküldése
- Hibakód megjelenése esetén a hibakód screenshot képének megküldése
Amennyiben további segítségre szorulnak, akkor a hibabejelento@szinvanet.hu címen, illetve a +36 30 228 3763 telefonszámon kollegáink állnak az Önök rendelkezésére!
2. Ügyintézés DELL gyártmányú készülék esetén
A készülék garanciális állapotát bármikor ellenőrizhetjük az erre a célra szolgáló weboldalon. A garancia állapotától függetlenül lehet kérni javítást, de fontos tudni, hogy a garancia időn túl történő hibaelhárítást, vagy a nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodás javításának költségét a szerviz felszámolhatja.
2.1. Garancia ellenőrzése DELL készülék esetén
A garancia ellenőrzéséhez, illetve a hiba bejelentéséhez egyaránt az úgynevezett Service Tag szükséges (ST… és hét szám/betű kombináció), melyet a laptop aljáról lehet leolvasni. Az alábbi ábrán található mintával azonos, vagy hasonló formátumú azonosítót kell keresni.
A garanciális állapotot a Service Tag birtokában a https://www.dell.com/support/home/hu-hu oldalon lehet lekérdezni. Az azonosító megadását követően az alábbi ábrához hasonló, az adott eszköz garanciális állapota látható.
2.2. Hiba bejelentésének menete DELL készülék esetén
Amennyiben a Dell notebookja meghibásodott, úgy a készüléken található diagnosztikai program segítségével tudja a hibát beazonosítani. A diagnosztikai programot a következőképpen tudja elindítani:
- Kapcsolja be a készüléket, és amikor megjelenik a Dell logó, nyomja folyamatosan, vagy nyomkodja gyorsan az F12 billentyűt.
- A megjelenő menüből a kurzor nyilak segítségével válassza ki a Diagnostics menüpontot, majd nyomja meg az Enter billentyűt.
- Másik megoldásként a készüléket az Fn gomb + a bekapcsológomb együttes megnyomásával indítsa el, így a diagnosztika automatikusan elindul.
Ha a diagnosztika hibát talál, akkor a képernyőn megjelenik egy hibakód (Error code). Ezt a hibakódot kérjük jegyezze fel, és a https://www.cszerviz.hu oldalon található online hibabejelentőt kitöltve tudja a meghibásodást bejelenteni.
Amennyiben nem tudja, esetleg valamilyen oknál fogva nem kívánja a diagnosztikai programot lefuttatni, úgy ez esetben a készüléket ingyenesen futárszolgálattal beszállíttatják a szakszervizbe bevizsgálás céljából, majd a hibafeltárást és javítást követően a készüléket szintén a saját költségünkre vissza is küldjük önnek futárral. Ez esetben az online hibabejelentő kitöltésekor a Hibakód (Error-Code) mezőt hagyja üresen, és a Szerviz futár szolgáltatás igénylése opciónál válassza az Igen gombot. A hibabejelentő közvetlenül az alábbi linken érheti el:
A biztonságos szállításhoz (esetleges bevizsgálás végett) szükséges csomagolási eljárásról az alábbi linken található leírásban talál útmutatót:
Biztonságos csomagolás útmutató
3. Ügyintézés ASUS gyártmányú készülék esetén
A készülék garanciális állapotát bármikor ellenőrizhetjük az erre a célra szolgáló weboldalon. A garancia állapotától függetlenül lehet kérni javítást, de fontos tudni, hogy a garancia időn túl történő hibaelhárítást, vagy a nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodás javításának költségét a szerviz felszámolhatja.
3.1. Garancia ellenőrzése ASUS készülék esetén
A garancia ellenőrzéséhez, illetve a hiba bejelentéséhez egyaránt a sorozatszám (serial number, SN., S/N) szükséges, melyet a laptop aljáról lehet leolvasni. Az alábbi ábrán található mintával azonos, vagy hasonló formátumú azonosítót kell keresni.
A garanciális állapotot a sorozatszám birtokában a https://eu-rma.asus.com/hu/info/warranty oldalon lehet lekérdezni. Az azonosító megadását követően - az alábbi ábrához hasonló -, az adott eszköz garanciális állapota látható.
3.2. Hiba bejelentésének menete ASUS készülék esetén
Amennyiben úgy ítéli meg, hogy a hiba garanciális, úgy a hibabejelentést az alábbi https://eu-rma.asus.com/hu webes felületen kitöltött formanyomtatvány segítségével lehet kezdeményezni.
Az ügyintézéshez szükség lesz a készülékről leolvasott sorozatszámra.
3.2.1. Webes formanyomtatvány kitöltésének lépései
A https://eu-rma.asus.com/hu weboldalon első lépésként adjuk meg a készülékről leolvasott sorozatszámot!
Adjuk meg az ügyintézéshez szükséges további adatainkat! Válasszuk ki az ügyfél típusát, hogy Cégnév és az Ön a termék kiskereskedője kérdésnél a Nem lehetőséget.
Olvassuk el és fogadjuk el a biztonsági figyelmeztetéseket!
Olvassuk el az ügyintézéssel kapcsolatos folyamatok részleteit és kattintsunk a Megértettem jelölőnégyzetre!
Válasszuk ki a tapasztalt hibajelenség alapján a megfelelő lehetőséget!
Amennyiben szükséges további hibajelenségeket is rögzíthetünk.
Adjuk meg a hiba leírását!
Adjuk meg kapcsolattartáshoz szükséges adatokat!
Fontos, hogy olyan adatokat adjunk meg ahol a hibás eszköz megtalálható és olyan kontakt személyt, aki segíti a hibás eszköz szervizelési folyamatát. Cégnévnek az Intézmény nevét kell megadni, ahol az eszköz használatban van. Címnek, ahonnan a futárszolgálat felveszi és ahová visszaviszi majd az eszközt. Bejelentőnek az ügyintéző nevét, telefonszámát és e-mail elérhetőségét. A bejelentést követően a további ügyintézéshez szükséges RMA hivatkozási szám erre az e-mail címre fog megérkezni és a futárszolgálat is ide küld értesítést.
Adjuk meg a további termék információkat! A vásárlás dátuma a jótálás kezdetének időpontja.
Fogadjuk el a megfelelő zárórendelkezéseket és küldjük be a hibabejelentést!
A fenti folyamat eredményeként egy un. RMA számot kapunk vissza 24 órán belül az elérhetőségnél megadott e-mail címre, melyet használva az alábbi oldalon tudjuk a helyszínről történő díjmentes elszállítást kezdeményezni:
https://asus-szerviz.gls-hungary.com/
A formanyomtatvány kitöltését és beküldését követen a futár elszállítja javításra a készüléket. A biztonságos szállításhoz (esetleges bevizsgálás végett) szükséges csomagolási eljárásról az alábbi linken található leírásban talál útmutatót:
https://www.cszerviz.hu/hazhozszallitas/
4. Szoftver hiba kezeléséhez USB telepítő eszköz készítése, a WINDOWS 10 számítógépek újratelepítéséhez
4.1. Amennyiben Ön nem rendelkezik egyedi, testreszabott lemezképpel
A Dell OS Recovery eszköz segítségével töltsön le egy lemezképet, és hozzon létre egy USB-s flash-meghajtót, amely az eszközéhez kapott Windows gyári verzióját telepíti. A telepítést követően illesztőprogram- és szoftverfrissítésre lesz szükség.
Amennyiben a számítógépen nem indul el a Windows (pl. nincs telepítve, meghibásodott, stb.) úgy az USB flash-meghajtóról a Dell SupportAssist OS Recovery automatikusan elindul. A helyreállítási környezet (SupportAssist OS Recovery) segítségével diagnosztizálhatja a hardverproblémákat, kijavíthatja a hibákat, biztonsági másolatot készíthet a fájlokról, vagy visszaállíthatja a gyári operációs rendszert és beállításokat. Ellenőrizze, hogy mely rendszereken támogatott az eszköz.
4.2. Amennyiben Ön rendelkezik egyedi, testreszabott lemezképpel
A Rufus program segítségével létre tud hozni olyan USB flash-meghajtót, mely segítségével vissza tudja az egyedi lemezképfájl állítani az eszközre.
A Rufus az alábbi helyről tölthető le:
https://github.com/pbatard/rufus/releases/download/v4.3/rufus-4.3.exe
Az USB telepítő elkészítéséhez szükséges az egyedi lemezképfájl, illetve egy megfelelő méretű USB flash-meghajtó.
A telepítő létrehozásához javasolt minimum 8 GB méretű USB flash-meghajtó!
A termék helyes beállítását az alábbi kép szemlélteti: