Szinva Net Informatikai Zrt. - IBM-Tivoli-Endpoint-Manager
 
 
 

 

IBM Endpoint Manager

 

Egységes felügyelet

 

Az IBM Tivoli Endpoint Manager a Tivoli portfólió részeként az IT üzemeltetés komplex támogatását próbálja ellátni. Az IBM megoldások valós idejű betekintést, központosított felügyeletet és magas hatékonyságot céloznak meg az egész infrastruktúrán, elősegítve az üzemeltetés összetett feladatvégzését a legújabb kihívásokkal szemben is.

Az utóbbi évek történései közé tartozó IT funkció-konvergencia – mint például az üzemeltetési csoportok eddig soha nem látott mértékű szerepvállalása a biztonsági vonatkozásokban – a felügyeleti eszközök konvergenciáját is maga után vonta. Az önmagában is bonyolult, nehézkesen kezelhető és üzemeltethető menedzsment termékek kora már minden területen leáldozóban van.

Az IBM Tivoli Endpoint Manager egyetlen, minimális jelenléttel bíró ágensen keresztül valós idejű lekérdezhetőséget, viszont funkcionálisan igen széles körű képességhalmazt nyújt. A rendszergazdáknak elég egyetlen eszköz ahhoz, hogy feltérképezni, leltározni tudják az eszközeiket, operációs rendszereket és szoftvereket tudjanak teríteni, képesek legyenek a számítógépeket távolról vezérelni, patcheket telepíteni, vagy bármely egyéb konfigurációs beavatkozást végrehajtani. A Tivoli Endpoint Manager arra törekszik, hogy pontos és lehetőleg átfogó információforrás legyen, akár 100, akár 100’000 munkaállomás felügyeletéről van szó. Bevezetése néhány óra alatt végrehajtható – de a rajta keresztül végzett javítás-terítések is igen rövid ciklusidőn belül elvégezhetőek. A telepítés támogatásának rendkívüli funkciógazdagsága, valamint a visszacsatolások azonnalisága azt eredményezi, hogy a beavatkozások általában kiemelkedő sikerrátával hajtódnak végre. Ez egyfelől járulékosan csökkenti az IT és a helpdesk terhelését, de nem utolsó sorban javítja a belső felhasználók elégedettségét és lerövidíti a kieső munkaidőt.

 

A felügyeleti eszközök egyszerűsítése és konszolidációja

 

A legtöbb informatikai környezetben a végpontok száma és a hálózat komplexitása folyamatosan növekszik, míg az átláthatóság és kontrollálhatóság gyenge, emellett a szolgáltatási szintek teljesítése komoly fejtörést jelent. Míg a felügyeleti eszközök száma és köre állandóan bővül, az IT büdzsé jobb

esetben stagnál, rosszabb esetben a létszámmal együtt csökken.

A Tivoli Endpoint Manager központosítása azt a célt szolgálja, hogy a folyamatos, pervazív konfigurációkezelésen keresztül létesíteni, ellenőrizni és frissíteni tudjuk a rendszereket, illetve elhárítsuk a felmerülő problémákat. A magas fokú automatizáció, kombinálva a nagy pontosságú jelentési képességgel már elegendő eszközt biztosít a szolgáltatás megfelelő színvonalának fenntartásához, és a kritikus dolgokra való összpontosításhoz. A szoftverterítések és frissítések egy nagyságrenddel gyorsabbak a megszokott technológiákhoz képest. A Tivoli a sokféle gyártótól származó megoldások összességéhez képest pedig jóval egyszerűbb és olcsóbb alternatívát kínál, amely nem utolsó sorban csökkenti a hibázás valószínűségét is. A folyamatok optimalizálhatóak, így a teljes hatékonyság is javul azáltal, hogy: 

 

  • Egységes konzolfelületet kínálunk, amely telephelytől, kapcsolattípustól vagy státustól függetlenül képes az egyes végpontokat elérni
  • Eszköztípustól (asztali gép, laptop, szerver, POS terminál, ATM, kioszk, handheld) függetlenül valós idejű lekérdezhetőséget nyújt
  • Egyetlen felügyeleti szerverrel több ezer végpont is biztonságosan felügyelhető
  • Heterogén fizikai vagy virtuális platformok – Microsoft® Windows®, UNIX®, Linux® és MacOS operációs rendszerek – egységesen kezelhetőek
  • Helpdesk támogatás távoli asztal vezérléssel a problémák gyors és egyszerű megoldásáért
  • Mobil eszközök kezelése hálózati csatlakozásuktól függetlenül

 

 

Tivoli Endpoint Manager: BigFix technológiai alapok

 

Mindegyik Tivoli Endpoint Manager funkció mögött a korábbi BigFix technológia áll, amelynek lényege, hogy az intelligenciát a napjainkban elég komoly teljesítménnyel rendelkező ágensekre helyezi át. Az infrastruktúra a következőképpen épül fel:

 

  • Magas intelligenciájú ágens – a Tivoli Endpoint Manager egy teljesen újszerű megközelítéssel egy minimális méretű és jelenlétű, viszont igen nagy teljesítményű, sok funkciós és flexibilis ágensre támaszkodik a felügyelt oldalon, amely állandóan ellenőrzi a szükséges beállításokat, s amennyiben bármilyen területen változást észlel, azt azonnal jelzi a szerver felé. A hagyományos kliens-szerver architektúrákkal szemben, amelyek a központi vezérlés utasításaira várnak, az ágens önállóan kezdeményez akciókat, javítások letöltését, hogy eleget tudjon tenni a szabályokban leírt követelményeknek. A hatékony és gyors működésnek köszönhetően a központi komponensek mindig ismerik az aktuális helyzetet, és annak megfelelő riportokat készítenek.
  • Riportozás – a Tivoli Endpoint Manager valós idejű adatokra támaszkodó, igen rugalmas riportozást és analízist tesz lehetővé.

 

1. ábra – Eszköz leltár összefoglaló a webes riportozó felületen.

 

  • Ismétlők (relays) – a Tivoli Endpoint Manager skálázható és könnyű architektúrájának egy kiemelt komponense a szerver és az ágensek között álló, tetszőleges számú ismétlő, amely bármely erre kijelölt szerver vagy munkaállomás ágensen elhelyezhető. Az ismétlőknek nem szükséges erre a célra dedikált gépeknek lenniük. Feladatuk, hogy a nagy mennyiségű adatot (tipikusan: szoftvercsomagokat) a hálózat felépítésének megfelelően terítsék.
  • IBM Fixlet® Relevance® nyelv egy olyan, könnyen érthető, a beszélt angol nyelvhez igen közel álló, publikus parancs nyelvezet, amely a Tivoli Endpoint Managerben leírt szabályok és szolgáltatások ellenőrzéseit végzi. A Relevance hatékonyságára jellemző, hogy magas szintű nyelv létére egy-két nagyságrenddel gyorsabb az alternatív megoldásokhoz képest – többek között ez teszi lehetővé az ágensek nagy hatékonyságú működését is.

 

IBM Tivoli Endpoint Manager for Lifecycle Management

 

Egyetlen ágenses és egyetlen konzolos végpont-felügyeleti megközelítés

 

  • Eszközfeltérképezés és leltár a dinamikus feltételrendszerek szerinti kategorizáláshoz
  • Javítások kezelése
  • Szabály alapú szoftverterítés és zárt ciklusú ellenőrzés
  • Operációs rendszerek automatikus terítése laptopokon, munkaállomásokon és szervereken
  • Operációs rendszerek költöztetése és frissítése meglévő végpontokon
  • Távoli asztal vezérlés

 

 

2. ábra – Feltérképezés eredménye és agent telepítés az egységes felügyeleti konzolról.

 

IBM Tivoli Endpoint Manager for Software Use Analysis

 

Szoftverköltségek kontrollja a túlhasznált vagy alulhasznált licenszek felderítésével és mérésével

 

  • Telepített szoftverek átfogó leltározására
  • Böngészős riportozó alkalmazás a szoftver licensz szerződéseknek való megfelelőség ellenőrzésére
  • Pénzügyi következmények ellenőrzése és pénzügyi tervezés támogatása

 

IBM Tivoli Endpoint Manager for Power Management

 

Egyszerűsített, teljes spektrumú, rugalmas áramfelvétel-kezelés

 

  • Az energiaköltségek kontrollja központosított, skálázható, szabályalapú fogyasztás felügyelettel Windows-t és MacOS-t futtató végpontokon
  • Nagy mértékű éves átlagos megtakarítás
  • Lokációtól, kapcsolattípustól és –állapottól függelten áramfelvétel-beállítások kezelése
  • Felhasználók által választható fogyasztási profilok
  • Készen kapott képességek alkalmazása az általános áramfelvételi problémákhoz

 

IBM Tivoli Endpoint Manager for Patch Management

 

Állandó patch állapot figyelés és betartatás

 

  • Automatikus javítás-felügyelet különböző operációs rendszerek és alkalmazások felett
  • A biztonsági és megfelelési kockázatok csökkentése a javítási ciklus hetekről napokra való letörésén keresztül
  • Jobb patch-állapot átláthatóság biztosítása rugalmas, valós idejű monitorozással és riportozással
  • Csak a megfelelő javítások alkalmazása a megfelelő végpontokon

 

 

3. ábra – Pillanatkép egy javítás terítési állapotáról.

 

IBM Tivoli Endpoint Manager for Security and Compliance

 

Egységes megoldás a végponti biztonság kezelésére a teljes vállalatban

 

  • A biztonsági beállítások és javítások folytonos kikényszerítése
  • Más gyártók anti-malware és tűzfal védelmének központosított felügyelete
  • Készen kapott tudáshalmaz a szabályozások betartatásához
  • A biztonsági változások trendfelismerése és analízise magas színvonalú riportozással

 

IBM Tivoli Endpoint Manager for Core Protection

 

Valós idejű védelem a malware-ek és egyéb sérülékenységek ellen

 

  • Védelmet nyújt a fizikai vagy virtuális végpontok felett a vírusok, trójaiak, vírusférgek, kémprogramok, rootkitek, webes fenyegetések, valamint mindezek újabb variánsai ellen
  • Valós idejű végponti védelmet biztosít állomány és web szintű felismeréssel, viselkedés monitorozással, virtualizációs technológiák ismeretével és a beépített személyes tűzfallal
  • A végpontok sérülékenységeinek megjavítása az azt kihasználó támadások előtt, valamint malware-ek automatikus letisztítása
  • Hálózati hozzáférés-védelem
  • A virusirtó szolgáltatások mindenkori telepítettségének, futásának és naprakészen tartásának biztosítása

 

IBM Tivoli Endpoint Manager for Mobile Devices

 

Mobil eszközök felügyelete a munkaállomásokkal és szerverekkel közös infrastruktúrában

 

4. ábra – Active Sync konfigurációs panel a Tivoli Endpoint Manager felületén.

 

  • Biztonsági alapelvek kikényszerítése (jelszavak, eszköztitkosítás, távoli törlés, levelezés- és vállalati adathozzáférés-kontroll)
  • Jailbreak és root detektálás
  • Szoftver és hardver nyilvántartás
  • Szoftverterítés
  • Támogatott rendszerek: Windows Phone, Android, Symbian, iOS 
  • Agent alapú + email alapú

A weblap bizonyos funkcióihoz és a célzott hirdetésekhez sütiket (cookie-kat) alkalmazunk.

A sütikről, engedélyezésükről és tiltásukról itt olvashat bővebben. További információk

Hozzájárulok

 

Cookie szabályzat

Weboldalunk bizonyos területein sütiket („cookies”) alkalmazunk. Jelen cookie szabályzat a www.szinvanet.hu weboldalra (továbbiakban: weboldal) vonatkozik.

 

Mik azok a cookie- k?

A sütik lehetővé teszik a weboldal számára, hogy felismerje, amennyiben Ön korábban azt már meglátogatta. A sütik segítenek nekünk megérteni, hogy a weboldal melyik része a legnépszerűbb, mert látni engedik, hogy látogatóink mely oldalakra lépnek be és mennyi időt töltenek ott. Ennek tanulmányozásával a weboldalt jobban tudjuk igazítani az Ön igényeihez, és még változatosabb felhasználói élményt tudunk nyújtani Önnek azáltal, hogy a sütik egyebek mellett

- megjegyzik a beállításokat, így nem kell azokat újra bevinnie, ha egy új oldalra lép,

- emlékeznek az Ön által korábban bevitt adatokra, ezért azokat nem kell újra begépelnie,

- elemzik a honlap használatát annak érdekében, hogy az így nyert információk felhasználásával végrehajtott fejlesztések eredményeként az a lehető legnagyobb mértékben az Ön elvárásai szerint működjön, könnyen megtalálja az Ön által keresett információt, és

- figyelemmel kísérik hirdetéseink hatékonyságát.

 

Sütik fajtái

Weboldalunkon kétféle sütit használhatunk: „session” („munkamenet sütiket”) vagy „persistent” („állandó sütiket”).

Session cookie: ezek ideiglenes cookie-k, amik az Ön böngészésének a végéig kerülnek tárolásra a cookie file-ban. Ezek a cookie-k elengedhetetlenek a Weboldallal kapcsolatos egyes funkcionalitások vagy alkalmazások megfelelő működéséhez.

Persistent Cookies: ezek azok a sütik, amelyek azután is online eszközén maradnak, hogy Ön elhagyta az adott weboldalt, és egy véletlenszerűen generált számot eltárolva segítenek a weboldal látogatóinak egyedi felhasználóként történő azonosításában. A süti típusától függ, hogy mennyi ideig tárolódik az Ön online eszközén. A weboldalon alkalmazott tárolt (nyomkövető) sütik fontos forgalmi adatokkal szolgálnak annak használatáról. Ilyen adat például a tényleges vásárlók aránya a honlapot még a bevásárlókosár elérése előtt elhagyó látogatókkal szemben.

 

A nyomon követést és a jelentéstételt alábbi partnereink végzik számunkra:

- Google Analytics (további információ: https://www.google.com/analytics)

- Kampányaink sikerességét mérő, hirdetőpartnereinktől származó, harmadik fél általi sütik: Google Adwords (további információ: http://adwords.google.hu/)

 

Harmadik kereskedő fél, így a Google számára is engedélyezzük sütik használatát a felhasználó korábbi látogatásain alapuló hirdetések megjelenítésére honlapunkon.

 

Harmadik féltől származó sütik

Weboldalunkon időnként külső webes szolgáltatások segítségével jelenítünk meg különféle tartalmakat, mely néhány olyan süti tárolását eredményezheti, melyeket nem mi felügyelünk, így értelemszerűen nincs befolyásunk arra, hogy ezek a weboldalak, illetve külső domainek milyen adatokat gyűjtenek arról, hogy Ön miként használja ezeket a beágyazott tartalmakat.

Ha kíváncsi rá, hogyan használják a harmadik felek a sütiket, tekintse meg e szolgáltatások adatvédelmi- és süti-szabályzatát.

 

Cookie-k letiltásának és / vagy eltávolításának módja:

A böngésző beállítása: beállíthatja webes keresőjét úgy, hogy elfogadjon minden sütit, elutasítsa mindet, vagy értesítse Önt, ha süti érkezik az Ön gépére. A beállítási lehetőségek általában a böngésző „Opciók” vagy „Beállítások” menüpontjában találhatók.

Mindegyik webes kereső különböző, így a megfelelő beállításokhoz kérjük. használja keresője “Segítség” menüjét, illetve az alábbi linkeket a sütik beállításainak módosításához:

- Internet Explorer

- Mozilla Firefox

- Google Chrome

 

Az angol nyelvű www.aboutcookies.org weboldalon található részletes tájékoztató szintén segít a különböző böngészőkben történő beállításokban.

 

 

Felhívjuk figyelmét, hogy cookie-k tiltása esetén bizonyos elemek és a Weboldal teljes funkcionalitása nem lesz elérhető.

 

Impresszum  |  Szinva Net © 2012