Tableteken tanulnak a diákok Egerben

 


 

2012. november 27-én az Eszterházy Károly Főiskola, a Szinva Net Informatikai Kft. és a Nemzeti Tankönyvkiadó közös sajtótájékoztatót rendezett, melyen bemutatták az első olyan általános iskolai osztályt, amelynek diákjai táblagépeken, digitális tankönyvekből tanulnak. Az eddig összesen 11 interaktív tananyagot tartalmazó iBooks tankönyvcsalád fejlesztését idén tavasszal indította el a piacvezető Nemzeti Tankönyvkiadó, az Eszterházy Károly Főiskola és a Szinva Net Informatikai Kft. A tananyagokat az Eszterházy Károly Főiskola gyakorló iskolájának 8. D osztályos tanulói már idén szeptemberben használatba is vették. A projekt keretein belül minden diák egy saját táblagépet használva vesz részt az órákon, ezen kívül pedig egy LCD kijelzővel rendelkező interaktív tábla segíti a pedagógusok munkáját, így Magyarországon először lehetővé vált, hogy általános iskolás diákok egy új, interaktív tananyagokra és táblagépekre alapozott oktatási módszertan keretében tanuljanak.

 

 

A sajtótájékoztatót megelőzően a Gyakorlóiskola Barkóczy úti épületének 102-es termében mikroórákra került sor, melyeken bemutatták a Magyarországon újnak számító, digitális tananyagokra alapozott oktatási környezetet, módszereket, azok előnyeit. Fizika (tanár: Tóthné Szük Erzsébet) és földrajz (tanár: Sándorné Halász Erzsébet) órák keretében szemléltették, hogyan zajlanak a 21. század legújabb technológiáit (LCD kijelző, táblagép, interaktív tábla) felsorakoztató tanórák.

 

A 11 órától megrendezésre kerülő sajtótájékoztatón elsőként Dr. Kis-Tóth Lajos általános és oktatási rektorhelyettes mutatta be az elmúlt időszak eredményeit, tapasztalatait, betekintést adott a közoktatási tananyagfejlesztés munkálataiba. A rektorhelyettes hangsúlyozta: az IKT-k területén rendkívül gyors fejlődés tapasztalható, amely legfőképpen a hordozható készülékek elterjedésében nyilvánul meg. Az Eszterházy Károly Főiskola, mint az Észak-magyarországi tanárképzés központja kötelességének tekinti, hogy kipróbálja és meghonosítsa az új oktatási módszereket és eszközöket, és az új tanulási környezet kihívásaival könnyen megbirkózó, nagy műveltéggel rendelkező pedagógusokat képezzen. A kísérletnek nem célja, hogy kiszorítsa a hagyományos tananyagokat, de a virtuális világ bevezetésével arra törekszik, hogy új típusú, ún. kooperatív tanulási stílust honosítson meg. A jelenleg tizenegy tantárgyból elkészített, táblagépeken használható tananyag hamarosan bővülni fog, egy új projekt keretében (a projekt részleteiről itt tájékozódhat) megközelítőleg 120 hasonló tankönyv fog elkészülni a közeljövőben azzal a céllal, hogy a tanulók „digitális válltáskája” vagy „digitális hátizsákja” a közoktatás teljes spektrumát tartalmazhassa.

 

A képekre kattintva megtekintheti a helyszínen készült képeket:

 

 

Gulyás Imre, a Szinva Net Informatikai Kft képviseletében kapott szót a sajtótájékoztatón. A Szinva Net Kft kiemelt kompetenciái között szerepel a táblagépes oktatás, alkalmazás-fejlesztés, az iskolai képzésekhez szükséges informatikai infrastruktúra megalkotása és biztonságos működtetése, s ebben már régóta együttműködő partnere az Eszterházy Károly Főiskola. Gulyás Imre kiemelte, hogy a mostani fejlesztés segít leküzdeni hazánk Nyugattal szembeni lemaradását az oktatástechnológia terén, hiszen a kísérletben részvevő oktatók és tanulók ugyanazokat a technológiákat használhatják, mint a fejtettebb országokban. Azt is fontosnak tartotta kiemelni, hogy a gyerekek körében egyre inkább terjed az okos eszközök használata, így ezt az irányvonalat az oktatásnak is követnie kell.

 

 

Tímár Miklós projektmenedzser abbéli örömét fejezte ki, hogy a több mint 60 éves Nemzeti Tankönyvkiadó, Magyarország vezető tankönyvkiadója rész vehetett ennek a forradalmi projektnek a megvalósításában, melynek keretében kiváló minőségű, a 21. század igényeinek megfelelő, megbízható tankönyveket készíthetett el, illetve kinyilvánította reményét, hogy a közeljövő tankönyvfejlesztésében is folytathatják a gyümölcsöző együttműködésüket az Eszterházy Károly Főiskolával.

 

Sándor József, az EKF Gyakorlóiskolájának igazgatója a gyakorlóiskolák tanárképzésre gyakorolt jelentős szerepét hangsúlyozta. Kiemelte, hogy az osztálytermi gyakorlat nagyon fontos, és szükséges, hogy a leendő pedagógusok találkozzanak az új oktatáskultúrával. Ennek az új típusú oktatásnak a sikeressége talán még a korábbiaknál is jobban múlik a kollégák elhivatottságán és hitvallásán, éppen ezért elképzelhetetlen a pedagógusjelöltek pályaalkalmasságra való felkészítése a nagy tapasztalattal rendelkező gyakorlatvezetők véleményének és tanácsainak megismerése nélkül.

 

Forrás: EKTF.hu

 

Az esemény média megjelenései: